dimarts, 26 de febrer del 2008

Ensenyament: ZP vs Marianin

Hola!
Que el ritmo no pare no, que el ritmo no pare...! Com deteste aquesta cançó (la veritat que en general tot el que es coneix com a "música llatina" no m'entusiasma), però no trobe millor forma per a definir aquesta voràgine d'actualitzacions.
Anit fou el primer "debat" (ni fou debat, ja que semblava més bé un diàleg de sords, ni mereix tal nom ja que faltaven la resta de forces parlamentaries, IU, ERC, CiU, PNV, BNG, NBai, CHA, i pq no també de les dues noves que es presenten i tenen alguna opció com UPyD o Ciutadans), entre els caps dels dos principals partits. No se com tenen la barra de parlar dels nivels d'ensenyament vegent els seus nivells diàlectics, però en fi, crec que a això estem acostumants, a Espanya tenin una classe política prou mediocre.
Ací us deixe el petit periòde que dediquen a parlar de l'ensenyament, Mariano diu alguna cosa sensata, com l'esforç, el mèrit i l'autoritat, però malgrat tot no deixa de ser un demagog populista que d'unfla la boca amb l'informe PISA (que com ja vaig dir, es una ferramenta de l'OCDE per a liberalitzar l'ensenyament públic), mentres que Jose Luis no li fa molt de cas, i parla de les lleis aprovades (sense consens de la comunitat educativa, i que permetren encara l'injerència de l'Esglèsia Catòlica en l'ensenyament públic, entre d'altres).
Ningú es compromet a dedicar el 6% del PIB a l'ensenyament...



PD: No, no conec ni a Mariano, ni al Jose Luis... però no els tinc prou respecte com per a nomenar-los pel seu cognom..., no s'ho guanyen en el dia a dia.

3 comentaris:

la_filologa ha dit...

No sé qué prefiero, un diálogo de besugos, como el del otro día, o un debate estilo mesa-de-anarosa, donde todos gritan a la vez y las televidentes sólo sacan en conclusión que A.R está monísima para la edad que tiene y haber tenido gemelos hace poco. Mmm, podrían hacer un debate todos los líderes políticos en la mesa de Ana Rosa... Y cuando terminasen, de remate ¡¡¡Arguiñano!!! Eso sí que suaviza las tensiones políticas y lo demás tonterías.

Aaaaaaaah, hablando de tonterías, ¿qué opinas del final Rajoyense de lo de la niña que nace en Ejpaña? De verdad, en mi casa se organizó un descojono...

En fin, como dijo una niña de unos 7 años hoy en el autobús:
- "Yo quiero votar a Carla Bruni."

Sr Azul ha dit...

Aclárate.

Izquierda o mérito y capacidad.

o decirte que no seas contradictorio contradice tu propia naturaleza.

Te espero en http://srazul.blogspot.com

Neomaestrillo ha dit...

Lo de la niña que nace en España..., en fin, en mi piso nos partiamos la caja, lo malo es que a mucha gente ese es el tipo de discurso que le entra, demagogia populista a más no poder.
Sr Azul no se desde cuando el esfuerzo, el mérito y el respeto han dejado de ser valores de la izquierda, quizás su partido prefiera masas de analfabetos funcionales titulados para que las empresas puedan contratarlos.
Lo que no puede ser es hacer 27 adaptaciones curriculares por clase, tienen que haber unos objetivos mínimos, tiene que haber implicación en la enseñanza, tiene que haber respeto hacia el profesorado y esfuerzo individual.
Por no hablar de la inversión, estoy de informes PISA hasta los webos, pq no se habla de lo que se invierte en educación en cada país? En España el porcentaje del PIB dedicado a la educación es patético, y ni Mariano ni Jose Luis tienen intención de aumentarlo, sino se cansan de prometer rebajas fiscales..., pq esos 400 euros que el Jose Luis nos quiere devolver a cada trabajador no se invierten en educación?
Quizás pq entonces dejaría de ser un argumento populista, no nos engañemos.