dijous, 7 de febrer de 2008

Curset útil! (Derribant tòpics)

Hola!
Ja estem de nou per ací! Aquesta setmana tenia pensades moltes coses per penjar, però malauradament no he trobat temps (o quan el tenia m'estimava més practicar el sofing!).
Un dels cursos que estic fent és el de reciclatge de professors de Secundària en mestres de Primària, una mena de resum de la feina i tasques dels mestres. Al principi em semblava una perdua de temps, amb nocions teòriques prou allunyades de la reialitat quotidiana, però les últimes sessions, quan la gent ha començat a trencar el gel i hem començat a ficar nostres experiències i vivències en comú ha estat força interesant.
Per a mi s'ha convertit en una mena de teràpia setmanal, on trobar-me entre iguals i vore com més o menys tots anem igual de perduts (o d'encaminats!). És un curs que us recomane als que esteu a aquesta situació, encara que només siga per l'efecte teràpia, ja m'han dit que el curs canvia molt depenent d'on el faces i qui t'ho done.
Aquesta setmana hem parlat de coses en les quals possiblement no reparem, com la distribució de la classe, la decoració, el tracte amb les altres classes..., no se, coses a les quals si no estàs prou temps a una escola i ets tutor ni et pares a pensar. A més els de Secundària tenim un costum de menysprenyar, de vegades, moltes coses que fan els mestres per considerar-les superflues i tonteries que fan perdre temps que podria estar invertit en impartir conceptes (home de vegades a mi m'ho sembla eh.... trobe que en l'afany de fer l'escola "divertida" pot ser s'oblide que l'escola és principalment un lloc per estudiar, treballar i adquirir una sèrie de conceptes i hàbits que ens permetran desenvolupar-nos social i individualment), però que dins de l'esquema mental d'un alumne de Primària són necessàries.
A mi em costa reparar molt en les rutines diàries, oblide amb facilitat si he imposat deures o càstics..., coses que les hem de remarcar molt, perque sembla.
A més aquest curs dona idees de com enfrontar-se amb una entrevista amb els pares, l'any passat jo em vaig d'haver d'entrevistar com a tutor amb els pares sense tindre molta idea de com estructurar-les, i clar, algunes acabaven desvariant i en certa mena actuant més com a psicòleg i panyidor que no com a mestre....
De totes formes espere que el curs vinent puga accedir a la borsa de Secundària directament, clar que tinc els meus dubtes. Hui he llegit que s'han ampliat el 2000 la convocatòria per a mestres de Primària, això sumat amb que tots els que acaben Magisteri a qualsevol universitat dels territoris de parla catalana i s'apunten a la borsa passen per davant de nosaltres per donar classes a Primària..... no se, que pense que l'any vinent no serem tants de professors fent de mestres i per tant les places de professors estaràn més difícils d'aconseguir. Ja vorem que deparà el futur.
Volia parlar de més coses, però estic prou esgotat, entre la setmana passada amb el Carnestoltes i aquesta de turbo per ficar-nos al dia, i que malgrat que han millorat el comportament encara lis costa ficar-se per feina.... son dies "durillos"!
Així que això és tot pel moment! Cuideu-vos!
I tú, què em contes?

3 comentaris:

ZINQUIRILLA ha dit...

Hola

He leído tu comentario en el Blog de Joselu y al ler tu perfil me ha parecido muy simpática tu presentación de opositor y sustituto, algo que compartimos.

Lástima que no tengas un blog bilingüe: te excluyes para que te lean los castellanoparlantes.

Adéu.

Joselu ha dit...

Mi mujer también está haciendo sustituciones de Primaria, aunque es de Secundaria (Psicopegagogía)y conozco vuestras tareas y dificultades. Gracias por tu comentario en mi blog. Eres muy bienvenido para enriquecer nuestras perspectivas. Un cordial saludo.

Neomaestrillo ha dit...

En primer lugar gracias por visitar este humilde blog y dejar comentarios, siempre enriquecen.
Ziringuilla no es mi voluntad excluir, sino sumar, sin entrar en disputas lingüísticas el catalan es la lengua en la que imparto las clases, en la cual pienso como docente, además soy de la opinión de que cualquier persona con formación universitaria es capaz de entender lo esencial de un texto escrito en una lengua románica, más aún si es en otra lengua oficial del Estado.
Lo dicho, bienvenidos sois.