diumenge, 13 de gener del 2008

Nou any, nova rutina!

Salutacions!
Abans de res i amb prou retard, Feliç Any Nou a tots/es!!
Ja feia molts dies que no publicava res, però les vacances han sigut un període de relax total, dormint fins a tard, anant al cinema, cuidant a les nebodetes, vegent als amics..., una desconexió total de la rutina de treball i de la vida no monaca, però si una mica més recluida que faig a l'exili!
Per tot això aquesta setmana m'ha costat una mica ficar-me el xip de treball, m'he adormit un parell de dies i he anat improvisant una mica sobre la marxa, cosa que els alumnes també han agraït ja que pense que també lis costa un poquiu tornar a la feina, especialment a aquestes edats.
Es curiós com a quasi ningú els pares lis han dit res dels informes, m'ha sorprés una mica. Xiquets de 9 i 10 anys amb uns quants NM i els pares no els diuen res..., quan jo anava a escola m'haguera quedat sense vacances clarament i sense regals. Supose que a partir de l'avaluació següent quan tornem al sistema numèric igual les queixes i càstics augmentaran.
Aquest és un tema del qual supose que parlare sovint els pròxims mesos, les grans contradiccions que s'estant produint a l'ensenyament, per una banda els nous currículums una mica utòpics des del meu punt de vista (crec que al final acabarà com la Logse, una bona idea a la qual si no es fica pasta fracasarà), el aprendre a aprendre que si es genial, però com convinem això per eixemple amb un sistema avalatiu arcaïc com és el numèric? A més avaluar amb notes a Primària em sembla molt contraproduent pels alumnes.
Altres temes que vull tocar és el de la Llei Nacional d'Ensenyament de Catalunya, encara estic en fase informativa però amb quasi tota segurat secundaré la vaga del dia 14, les poques coses que he llegit no m'han agradat molt. És un poc trist que un govern suposadament d'esquerres faça una llei privatitzadora com aquesta i amb punts com a mínim controvertits, estic molt d'acord amb els que diuen que aquesta llei fomenta la desigualtat a l'ensenyament públic i suposará un ranking d'escoles (bones i dolentes).
I com no, de les meues aventures i desventures a l'exili, ja estic casi segur que restaré en aquesta escola tot el curs, de moment sense notícies de la titular, i ja em fiquen a tots els projectes del curs sencer. Per a començar sere un dels reis del Carnestoltes! Uha! Apassionant!
Una de les coses que vull fer es un taller de periodisme amb els xiquets, començaré el dia 6 de febrer així que qualsevol idea que pugau aportar sera benvinguda.
Als que esteu pendents de nomenaments i als interins, supose que ja ho sabeu però recordar no costa res, es crea un nou SSTT (Maresme, Vallès) que es separarà del SSTT de Barna Comàrques, no se si això és bo o dolent per nosaltres, però jo no tinc cap intenció de canviar ni la que estic adscrit (Barna Comarques), ni el que tinc com a segon (Baix Llobregat-Anoia), com a mínim fins que al maig ens donen el nostre número provisional de la borsa.
En fi, espere que tots tingau un bon reincorporament i els que encara esteu pendents sigueu nomenants el més prompte possible. I als que no esteu dins d'aquest "mundillo" gràcies per llegir aquestos totxos!
Una abraçada!!